نوشته شده توسط : afra

پارچه دانتل شانتيه چيست و چه کاربردهايي دارد

پارچه دانتل شانتيه

پارچه هاي توري همواره جذابيت خاصي براي دوخت لباس هاي مختلف و مخصوصا لباس هاي مجلسي داشتند. دنياي پارچه هاي توري بسيار متنوع است و ممکن است طرح و رنگ هاي مختلفي از اين پارچه را تا به حال در بازار مشاهده کرده باشيد. پارچه دانتل شانتيه نيز در دسته پارچه هاي توري قرار دارد. البته بايد بدانيد، اين پارچه بسيار ظريف است و مي توان آن را در دسته پارچه هاي نفيس نيز قرار داد. اين پارچه توري زيبا معمولا در طراحي لباس عروس و لباس هاي مجلسي مورد استفاده قرار مي گيرد. بد نيست بدانيد اين پارچه با عنوان پارچه دانتل ترک نيز شناخته مي شود. حتي گاهي اين پارچه ظريف و دوست داشتني را با نام پارچه تور گلدوزي نيز مي شناسند.

بيشترين کاربرد پارچه دانتل در طراحي لباس هاي مجلسي متنوع است. البته شما مي توانيد از آن براي طراحي شوميز يا حتي خرجکار مانتو نيز استفاده نماييد. البته رنگ سفيد پارچه تور گلدوزي يا همان دانتل شانتيه در دوخت انواع لباس عقد و عروسي بيشترين کاربرد دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را هر چه بيشتر با اين پارچه خاص و زيبا آشنا کنيم. در نتيجه اگر به دنبال بهترين مدل پارچه مجلسي توري هستيد يا مايليد با قيمت پارچه دانتل ترک آشنا شويد، مطالعه ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

پارچه دانتل شانتيه چيست

نام پارچه دانتل شانتيه چندان آشنا نيست اما يقينا مدل هاي مختلفي از اين پارچه را در بازار مشاهده کرديد. حتي ممکن است همکنون يک لباس با اين پارچه زيبا و فاخر در کمد خود داشته باشيد. به همين دليل بد نيست با اين سوال آغاز کنيم که پارچه دانتل شانتيه چيست و چه ويژگي هايي دارد. پارچه دانتل شانتيه يک پارچه توري بسيار ظريف و زيبا است. زمينه اصلي اين پارچه يک تور کاملا ساده است و روي سطح آن شما طرح هايي بسيار ظريف مشاهده مي کنيد. اين طرح ها با استفاده از اليافي مطابق با جنس تور زمينه و با همان رنگ روي پارچه ايجاد شده است. در واقع به دليل وجود همين طرح هاي ظريف است که بعضي افراد اين پارچه را با نام پارچه تور گلدوزي نيز مي شناسند.
پارچه دانتل شانتيه

بيشترين اشکالي که روي اين پارچه زيبا مي بينيد، طرح گل و بته چقه است. البته پارچه دانتل شانتيه حاشيه دار يکي از زيباترين مدل هاي اين پارچه به حساب مي آيد. اين پارچه مانند همه پارچه هاي توري، زير دستي بسيار لطيف دارد. پارچه دانتل شانتيه لغزنده يا سر نيست و روي پوست شما نيز حساسيتي ايجاد نمي کند. اما به دليل بدن نمايي زياد براي استفاده از اين پارچه به آستر کشي نياز داريد. معمولا از اين پارچه در طراحي لباس هاي مجلسي ظريف با استايل کلاسيک استفاده مي شود. از آنجايي که در چنين استايلي سادگي حرف اول را مي زند، به شما پيشنهاد مي کنيم براي آستر پارچه اي هم رنگ پارچه دانتل شانتيه انتخاب کنيد.

با ويژگي هاي پارچه دانتل شانتيه آشنا شويد

تا اين قسمت مطلب سعي کرديم براي پاسخ به سوال که پارچه دانتل شانتيه چيست، در مورد زير دست و ويژگي هاي ظاهري اين پارچه صحبت کنيم. اگر همچنان در مورد اين پارچه ابهاماتي داريد و مايليد بيشتر در مورد اينکه پارچه دانتل شانتيه چيست و چه ويژگي هايي دارد اطلاعات کسب کنيد، مطالعه ادامه مطلب براي شما مفيد خواهد بود. به اين ترتيب مي توانيد هر چه بيشتر با فاکتورهاي موثر بر قيمت پارچه دانتل ترک نيز آشنا شويد.

پارچه دانتل شانتيه ظاهري متفاوت و شيک دارد

پارچه دانتل شانتيه

اولين ويژگي که باعث مي شود اين پارچه را به عنوان يک پارچه مجلسي شيک و متفاوت به شما پيشنهاد کنيم، ظاهر آن است. پارچه دانتل شانتيه که با نام پارچه تور گلدوزي نيز شناخته مي شود، در عين سادگي ظاهري لوکس دارد. اين پارچه ظريف در دسته پارچه هاي نفيس قرار مي گيرد و بهترين گزينه براي خانم هاي طرفدار استايل کلاسيک و ساده پوش است. زيرا به اين ترتيب شما مي توانيد در عين آراستگي استايلي ساده و گرانقيمت براي خود طراحي کنيد. همين زيبايي و ظرافت يک فاکتور موثر در تعيين قيمت پارچه دانتل ترک محسوب مي شود.

اين پارچه کاملا مات و بدن نما است

بسياري از پارچه هاي مجلسي به دليل الياف به کار رفته در بافت آن ها، درخشنده هستند. بسياري از خانم ها مايلند در استايل رسمي و حتي مجلسي نيز از پارچه هاي ساده و مات استفاده کنند. براي چنين سليقه اي، پارچه تور گلدوزي يا همان دانتل شانتيه بسيار مناسب است. اين پارچه با حالت بدن نمايي که داريد، بر تن شما مي نشيند و جلوه اي خيره کننده به آن مي دهد. براي اينکه لباس زيباتري با اين پارچه خاص داشته باشيد، به شما توصيه مي کنيم فقط در بعضي از قسمت هاي لباس از آستر استفاده کنيد. به اين ترتيب در هر جمعي نگاه ها را به سمت خود جلب خواهيد کرد.

پارچه دانتل شانتيه ريزش دار است

پارچه هاي تور و حتي انواع پارچه دانتل با توجه به الياف و نوع بافتي که دارند، ايستايي مختلفي خواهند داشت. در اين ميان پارچه دانتل شانتيه ايستايي بسيار اندکي دارد و در واقع در دسته پارچه هاي ريزش دار قرار مي گيرد. طرح هاي مختلف پارچه تور گلدوزي بر روي دامن يا آستين شما با فرمي ريزش دار جلوه اي بسيار خاص و کلاسيک به استايل شما مي بخشد.

اين پارچه کاربردهاي مختلفي دارد

شايد در نگاه اول قيمت پارچه دانتل ترک کمي زياد به نظر برسد اما فراموش نکنيد که اين پارچه کاربردهاي بسياري دارد. دوام اين پارچه نيز در مقايسه با ساير پارچه هاي توري بسيار زياد است. به اين ترتيب مي توانيد يک لباس مجلسي با اين پارچه طراحي نماييد و تا سال ها از پوشيدن آن در موقعيت هاي مختلف لذت ببريد. کاربرد اين پارچه تنها به طراحي لباس مجلسي محدود نمي شود و شما مي توانيد با پارچه تور گلدوزي لباس هاي مختلف و جذابي براي خود بدوزيد. يکي از فاکتورهاي موثر بر تعيين قيمت پارچه دانتل ترک، کاربرد آن در طراحي لباس عروس است.

با پارچه دانتل شانتيه چي بدوزيم؟

تا اين بخش از مطلب سعي کرديم به شما بگوييم پارچه دانتل شانتيه چيست و چه مواردي بر قيمت پارچه دانتل ترک تاثير دارد. در ادامه قصد داريم به شما چند ايده براي دوخت اين پارچه بدهيم.

با پارچه دانتل شانتيه پيراهن هاي مختلف بدوزيد

پارچه دانتل شانتيه

به طور معمول بيشترين کاربرد پارچه تور گلدوزي در طراحي پيراهن مجلسي است. شما مي توانيد با اين پارچه ظريف و دوست داشتني، پيراهن هاي کوتاه و بلندي براي خود طراحي نماييد. اين پارچه فرم پذير دست شما را براي طراحي مدل هاي مختلف آستين و يقه باز مي گذارد.

از اين پارچه در طراحي شوميز استفاده کنيد

شوميزها آيتم هاي بسيار پرکاربردي در استايل زنانه محسوب مي شوند. شما مي توانيد يک شوميز مناسب را در مهماني هاي مختلف و حتي مجالس مجلل نيز بپوشيد. يک شوميز زيبا مي تواند براي پوشيدن همراه با مانتو يا کت و شلوار نيز انتخاب مناسبي باشد.

پارچه دانتل شانتيه يک خرجکار جذاب است

يکي از کاربردهاي ديگر پارچه دانتل شانتيه، استفاده به عنوان خرجکار است. اين پارچه خاص و زيبا را مي توانيد براي تزئين لباس هاي ساده خود به کار ببريد. همانطور که مي دانيد، اين پارچه به راحتي با پارچه هاي مختلف مانند پارچه کرپ يا مخمل ست مي شود.

منبع : پارچه دانتل شانتيه چيست و چه کاربردهايي دارد



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

 

پارچه ژاکارد مشکي مجلسي و 7 مدل لباس شيک + عکس

 

استايل زيبا يکي از عواملي است که در روابط اجتماعي ما تاثير زيادي دارد. به عبارتي مي توان گفت خوش پوش بودن و آراستگي هر فرد نشانه شخصيت او است. از اين رو همه خانم ها وقت زيادي را صرف پيدا کردن يک لباس زيبا مي کنند. براي داشتن يک استايل شيک مدل لباس اهميت زيادي دارد. اما همانطور که مي دانيد علاوه بر مدل لباس، جنس پارچه اي که براي دوخت آن انتخاب شده است نيز تاثير زيادي در زيبايي آن دارد. پارچه هاي لوکس و گران قيمت زيادي وجود دارد که مي توانيد از آن ها براي ساخت يک استايل فاخر بهره ببريد. اما اگر به دنبال يک پارچه باکيفيت و همه پسند هستيد، بهتر است پارچه ژاکارد را انتخاب کنيد. پارچه ژاکارد انواع متفاوتي دارد. اما يکي از پرفروش ترين انواع آن پارچه ژاکارد مشکي مجلسي است.

 

شيک ترين مدل هاي لباس با پارچه ژاکارد مشکي مجلسي

همانطور که مي دانيد يکي از محبوب ترين رنگ ها براي خانم ها رنگ مشکي است. راحت ست شدن اين رنگ يکي از دلايل محبوبيت آن است. از طرفي رنگ مشکي مي تواند شما را لاغرتر و خوش فرم تر نشان دهد. به طور کلي فروشندگان پارچه معتقد هستند که پارچه هايي که رنگ مشکي دارند، زودتر به فروش مي رسند و مخاطب بيشتري دارند. در بين انواع مختلف پارچه ژاکارد نيز پارچه ژاکارد مشکي مجلسي طرفدار بسيار زيادي دارد. اين پارچه براي دوخت انواع لباس ها استفاده مي شود. در ادامه زيباترين و شيک ترين مدل لباس هاي مجلسي که مي توانيد با اين پارچه بدوزيد را بررسي خواهيم کرد.

 

دامن هاي چند طبقه با پارچه ژاکارد مشکي مجلسي

براي داشتن يک استايل زيبا بايد به تمام عناصر آن استايل توجه ويژه اي داشته باشيد. براي مثال يکي از عناصر اصلي در زيباتر به نظر رسيدن استايل هاي مجلسي، دامن است. مدل دامن هاي زيادي وجود دارد که مي توانيد بسته به سليقه خود از آن ها بهره ببريد. اما يکي از دامن هاي پرطرفدار در استايل هاي مجلسي، دامن هاي چند طبقه هستند. دامن هاي چند طبقه در پيراهن هاي کوتاه، پيراهن هاي بلند و کت و دامن ها به فراواني استفاده مي شوند. زيبايي منحصر به فرد اين دامن ها مي تواند استايل شما را به طور کلي متفاوت کند. اگر قصد داريد از دامن هاي چند لايه در استايل خود استفاده کنيد، بهتر است ساير بخش هادا و آيتم هاي آن را ساده و کژوال در نظر بگيريد. قرار گرفتن دو آيتم شلوغ و پرکار باعث مي شود استايل شما بهم ريخته به نظر برسد.

دامن-هاي-چند-طبقه-با-پارچه-ژاکارد-مشکي-مجلسي

براي دوخت دامن هاي چند طبقه به پارچه اي احتياج داريد که خوش دوخت باشد و اجازه دوخت اين مدل دامن را به شما بدهد. پارچه ژاکارد مشکي مجلسي يکي از پارچه هايي است که دوخت بسيار آساني دارد و اجازه اجراي مدل هاي مختلف را به شما مي دهد. از اين رو بهتر است از اين پارچه براي دوخت دامن هاي چند طبقه استفاده کرده و از زيبايي آن در استايل خود لذت ببريد.

پيراهن هاي بلند و مجلسي با پارچه ژاکارد

اگر از از فروشندگان لباس بخواهيد يکي از پرفروش ترين آيتم هاي موجود در مزون هاي لباس را به شما معرفي کنند، بي شک از پيراهن بلند اسم خواهند برد. پيراهن هاي بلند به دليل ظاهر منحصر به فرد و خاصي که دارند در بين خانم ها از جايگاه ويژه اي را برخوردار هستند. براي دوخت اين مدل از پيراهن ها مي توانيد بسته به سليقه خود از طراح ها و مدل هاي مختلف استفاده کنيد. اگر به دنبال يک پيراهن بلند مجلسي و همه پسند هستيد، بهتر است از دامن هاي کلوش يا پيله دار بهره ببريد. يکي از چيزهايي که مي تواند استايل شما را زيباتر کند، انتخاب مدل آستين ها است. براي ايجاد هارموني در پيراهن خود مي توانيد از مدل کلوش و يا پيله دار در آستين هاي خود بهره ببريد.

پيراهن-هاي-بلند-و-مجلسي-با-پارچه-ژاکارد

اگر به دنبال يک استايل مجلسي و لوکس هستيد بهتر است براي دوخت اين پيراهن هاي بلند از پارچه هاي مجلسي و باکيفيت استفاده کنيد. پارچه هايي که کيفيت بالايي دارند و از مواد مرغوب تهيه شده شدند مي توانند يک استايل گران قيمت و جذاب را براي شما فراهم کنند. يکي از پارچه هايي که ظاهر خاص و لوکسي دارد پارچه ژاکارد مشکي مجلسي است. اين پارچه ايستايي لازم براي دوخت دامن هاي کلوش را نيز دارد. از اين رو مي تواند به بهترين فرم دامن شما را نشان دهد. از طرفي چروک پذيري اين پارچه بسيار ناچيز است. به همين دليل مي تواند يک گزينه بي نظير براي دوخت پيراهن بلند مجلسي شما باشد.

خريد پارچه ژاکارد مشکي مجلسي

پيراهن هاي عروسکي و دخترانه

مدل هاي عروسکي و فانتزي در بين دختران و خانم هاي جوان طرفدار زيادي دارد. ظاهر خاص و بامزه اين پيراهن ها مي تواند سن شما را کمتر نشان دهد. از اين پيراهن ها مي توانيد براي تولدها و مراسم هاي خودماني استفاده کنيد. پيراهن هاي فانتزي و دخترانه معمولا به شکل کوتاه و تا بالاي زانو طراحي مي شوند. يکي از چيزهايي که مي تواند ظاهر لباس شما عروسکي و دوست داشتني کند، دامن هاي پفکي است. دامن پفکي در لباس هاي کوتاه و مجلسي به فراواني استفاده مي شود. يکي از آيتم هاي مورد علاقه برندها و مزون هاي لباس براي توليد پيراهن هاي کوتاه، دامن هاي پفکي هستند.پارچه لینن نچرال مشکی

پيراهن-هاي-عروسکي-و-دخترانه

همان طور که مي دانيد براي دوخت مدل هاي پفدار به پارچه هايي نياز داريم که ايستايي بالايي دارند. پارچه هاي ريزش دار بر روي تن شما مي خوابند و نمي توانند ظاهر پفکي را براي لباس شما فراهم کنند. از اين رو بهتر است در انتخاب پارچه براي اين مدل دامن به سراغ پارچه هايي برويد که در عين حال که زيبا و مجلسي هستند، ايستايي بالايي نيز دارند. پارچه ژاکارد مشکي مجلسي يکي از پرفروش ترين پارچه هاي موجود در بازار است. اين پارچه به دليل کيفيت بالا، ايستايي مناسب، ظاهر شيک و زيبا مي تواند بهترين انتخاب براي دوخت پيراهن هاي عروسکي و فانتزي شما باشد. توجه داشته باشيد که پارچه ژاکارد مشکي مجلسي نياز به شستشوي زيادي ندارد. از اين رو تا زماني که پارچه شما لکه نشده است بهتر است آن را با يک پارچه سفيد و نم دار، تميز کنيد.

مدل هاي پيله دار با پارچه ژاکارد مشکي مجلسي

يکي از آيتم هاي ترند و پرطرفدار که اين روزها در لباس هاي مجلسي مي توانيد به فراواني پيدا کنيد، پيله است. پيله مي تواند ظاهر ساده و يکنواخت پيراهن شما را تغيير دهد و آن را به يک پيراهن زيبا که برازنده يک خانم خوش سليقه است تبديل کند. انتخاب تعداد پيله و نوع آن به سليقه شخص شما بستگي دارد. حتي اينکه از اين پيله ها قصد داريد در کدام قسمت از لباستان استفاده کنيد نيز کاملا سليقه اي است و دست شما در انتخاب آن باز است. از پيله بيشتر در قسمت يقه، دامن و سر شانه ها استفاده مي شود.

مدل-هاي-پيله-دار-با-پارچه-ژاکارد-مشکي-مجلسي

براي دوخت پيله بهتر است به سراغ پارچه هايي برويد که آهار بالايي دارند. پارچه هاي آهار دارد ظاهر پيله شما را مشخص تر و زيباتر جلوه مي دهند. دقت داشته باشيد که بهتر است براي دوخت پيله از يک پارچه تک رنگ استفاده کنيد. پارچه هايي که در آن ها از چند رنگ استفاده شده است ظاهر شلوغي دارند. به همين دليل نمي توانند شکل پيله هاي لباس شما را به خوبي نشان دهند. اگر قصد داريد پيله هاي لباس شما شکل بهتر و زيباتري پيدا کنند بهتر است پارچه ژاکارد مشکي مجلسي را امتحان کنيد. اين پارچه مي تواند به بهترين شکل از فرم لباستان و پيله هاي آن محافظت کند و در بلند مدت دفرمه نمي شود.

کت و دامن زيبا و شيک با پارچه ژاکارد مجلسي مشکي

همه شما مي دانيد که انتخاب بسياري از خانم ها براي شرکت در مراسم هاي مهم کت و دامن است. برندها و طراحان لباس نيز از اين موضوع کاملا آگاهي دارند. به همين دليل در بين محصولات آن ها مي توانيد ست هاي کت و دامن زيادي پيدا کنيد. کت و دامن به دليل ظاهر سلطنتي و خاصي که دارد انتخاب بسياري از خانم هاي شيک پوش است. ست کردن کت و دامن کار بسيار راحتي است. براي تکميل استايل خود کافي است از يک ست کيف و کفش که با کت و دامن شما همخواني دارد استفاده کنيد.

کت-و-دامن-زيبا-و-شيک-با-پارچه-ژاکارد-مجلسي-مشکي

براي دوخت اين ست زيبا مي توانيد از مدل ها مختلفي استفاده کنيد. تنها کافي است از يک پارچه خوش دوخت و بادوام براي کت و دامن خود بهره ببريد. با اينکار شما صاحب يک ست زيبا با طول عمر بالا خواهيد شد. يکي از پارچه هايي که به فراواني براي توليد کت و دامن استفاده مي شود، پارچه ژاکارد مشکي مجلسي است. اين پارچه ظاهري فاخر و کيفيتي باور نکردني دارد. از طرفي پارچه ژاکارد مشکي مجلسي امکان دوخت مدل هاي مخلتف را به شما مي دهد. پس با انتخاب اين پارچه دست شما در طراحي اين ست زيبا باز است.

آستين هاي پفکي و شيک در پيراهن هاي مجلسي

پيراهن يکي از زيباترين و کاربردي ترين آيتم ها براي دختران خوش لباس است. اگر طرفدار استايل هاي فانتزي هستيد بهتر است براي طراحي مدل پيراهن خود نهايت خوش سليقگي را به خرج دهيد. يکي از مواردي که در زيباتر به نظر رسيدن پيراهن شما تاثير زيادي دارد آستين است. مدل آستين هاي زيادي وجود دارد که مي توانيد بسته به سليقه خود از آن ها استفاده کنيد. اگر به دنبال يک مدل آستين زيبا و متفاوت هستيد، بهتر است مدل آستين هاي پفکي را امتحان کنيد. آستين پفکي را مي توانيد بسته به سليقه خود به شکل کوتاه و يا بلند بدوزيد.

آستين-هاي-پفکي-و-شيک-در-پيراهن-هاي-مجلسي

اگر دوست داريد ظاهر آستين شما پفدار بايستد بهتر است از پارچه هايي استفاده کنيد که ايستايي بالايي دارند. پارچه هاي ريزش دار نيز براي دوخت آستين هاي پفکي استفاده مي شوند، اما نمي توانند ظاهر پفداري را براي شما فراهم کنند. براي دوخت يک اين مدل آستين پفدار شما به يک پارچه آهاردار و خوش دوخت نياز داريد. يکي از پارچه هاي مجلسي آهاردار که از کيفيت بالايي نيز برخوردار است پارچه ژاکارد مشکي مجلسي است. اين پارچه علاوه بر زيبايي و کيفيت بالا بسيار خوش دوخت است. از طرفي پارچه ژاکارد مشکي مجلسي چروک پذيري بسيار کمي داشته و بعد از دوخت نياز به اتوکشي زيادي ندارد. از اين رو بهتر است آستين هاي خود را زياد اتوکشي نکنيد. با اينکار پارچه ژاکارد مشکي مجلسي مي تواند در دراز مدت فرم و مدل پفدار خود را حفظ کند.

پيراهن هاي يقه رومي خاص و دوست داشتني

يقه نيز يکي ديگر از عناصري است که در زيبايي لباس شما تاثير زيادي دارد. استفاده از يک يقه زيبا و خاص مي تواند به خوبي توجه مخاطبتان را به استايل شما جلب کند. اگر از يقه هاي تکراري خسته شديد و به دنبال يک مدل يقه متفاوت هستيد، بهتر است يقه هاي رومي را امتحان کنيد. يقه رومي از ديرباز در بين خانم ها رواج داشته است. از اين مدل يقه در پيراهن هاي کوتاه، پيراهن هاي بلند و تاپ مي توانيد بهره ببريد. از چين هاي تزئيني و اکسسوري مي توانيد در کنار يقه خود استفاده کنيد و باعث جلوه بيشتر آن شويد.

پيراهن-هاي-يقه-رومي-خاص-و-دوست-داشتني

براي دوخت يقه هاي رومي بهتر است از پارچه هايي استفاده کنيد که استحکام زيادي دارند. پارچه هايي که ظريف هستند نمي توانند فرم يقه شما را به خوبي حفظ کنند. به همين دليل براي دوخت پيراهن هاي مجلسي با يقه هاي خاص از پارچه هاي استفاده مي شود که استحکام بالايي دارند و از آهار خوبي نيز برخوردار هستند. پارچه ژاکارد مشکي مجلسي در طرح هاي متنوعي توليد مي شود. طرح هاي برجسته و خاص اين پارچه مي تواند زيبايي استايل شما را چندين برابر کند.

منبع : استايل مهماني و مجلسي پارچه ژاکارد مشکي مجلسي و 7 مدل لباس شيک + عکس



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي

5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي

به احتمال زياد در کمد لباس شما يک لباس با پارچه پولکي وجود دارد. زيبايي يک لباس با پارچه پولکي انکارناپذير است. تنها چالشي که ممکن است بعد از خريد پارچه پولکي با آن رو به رو شويد، مراقبت از پارچه پولکي است. در اين مطلب قصد داريم با چند نکته مهم در مورد ترفند مراقبت از پارچه پولکي آشنا شويم.

اگر از شما بخواهند محبوب ترين پارچه مجلسي را نام ببريد، بي شک انتخاب بسياري از خانم هاي خوش سليقه پارچه پولکي است. پارچه پولکي به سبب ظاهر جذاب و منحصر به فردي که دارد در بين همه گروه هاي سني طرفداران زيادي را به خود اختصاص داده است. به احتمال زياد در کمد لباس شما يک لباس با پارچه پولکي وجود دارد. زيبايي يک لباس با پارچه پولکي انکارناپذير است. تنها چالشي که ممکن است بعد از خريد پارچه پولکي با آن رو به رو شويد، مراقبت از پارچه پولکي است. امروز و در اين مطلب قصد داريم با چند نکته مهم در مورد ترفند مراقبت از پارچه پولکي آشنا شويم. همچنين اگر قصد داريد بدانيد چه عواملي بر قيمت پارچه پولکي تاثيرگذار است يا اينکه پارچه پولکي متري چنده با ما همراه باشيد.

چرا بايد براي خريد پارچه پولکي اقدام کنيد؟

زيبايي ظاهري پارچه پولکي بر هيچکس پوشيده نيست. همه شما نيز به خوبي مي دانيد که پارچه پولکي يکي از زيباترين و پرمخاطب ترين پارچه هاي موجود در بازار است. از اين رو خريد پارچه پولکي مي تواند براي خانم هاي شيک پوش يک تصميم منطقي و مناسب باشد. اما مطمئنا زيبايي ظاهري اين پارچه تنها دليل انتخاب مزون دارها و شما نخواهد بود. جالب است بدانيد پارچه پولکي را اگر از فروشگاه هاي معتبر تهيه کنيد، مي توانيد يک شاهکار باکيفيت و بادوام را براي خود رقم بزنيد. خريد پارچه پولکي يکي از کارهاي مورد علاقه طراحان لباس است. آن ها معتقدند ساده ترين مدل ها هم با پارچه پولکي جذابيت خاصي پيدا مي کنند. پس اگر شما نيز به استايل هاي لوکس و درخشان علاقه داريد، بهتر است همين الان براي خريد پارچه پولکي اقدام کنيد.

مهم ترين ترفند مراقبت از پارچه پولکي چيست؟

5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي

در اين قسمت قصد داريم شما را با مهم ترين ترفندهاي مراقبت از اين پارچه آشنا کنيم. پس اگر قصد داريد براي خريد پارچه پولکي اقدام کنيد بهتر است اين قسمت را حتما مطالعه کنيد.

لکه هاي روي پارچه را به طور کامل برطرف کنيد

همانطور که مي دانيد پارچه پولکي برخلاف بسياري از پارچه ها اکسسوري و پولک هاي تزئيني دارد. از اين رو مسلما نمي توانيد آن را مثل ساير پارچه ها با ماشين لباسشويي بشوييد. براي شستشوي پارچه پولکي بهتر است ابتدا لکه هاي ايجاد شده را تميز کنيد. براي اينکار مي توانيد از يک گوش پاک کن و محلول آب و شوينده بهره ببريد. بهتر است از محلول آب و شوينده ملايم يا صابون استفاده کنيد. گوش پاک کن خود را کمي به محلول مورد نظر آغشته کرده و به آرامي بر روي لکه ها بکشيد. اين کار را چندين بار از رو و پشت پارچه انجام دهيد. دقت داشته باشيد پاک کردن لکه ها از پشت پارچه آسيب کمتري به لباس شما وارد مي کند. بعد از پاک شدن کامل لکه ها محلول باقي مانده بر روي پارچه را به آرامي با يک حوله سفيد و تميز پاک کنيد.

شستشوي پارچه پولکي را با حوصله انجام دهيد

حوصله داشتن براي شستشوي اين پارچه را مي توان به عنوان مهم ترين ترفند مراقبت از پارچه پولکي در نظر گرفت. پس سعي کنيد اين کار را به آرامي انجام دهيد. بعد از برطرف شدن لکه ها با استفاده از يک وان يا لگن پر از آب و مقدار کمي از مواد شوينده، لباس خود را بشوييد. شوينده شما بايد بدون آنزيم و ملايم باشد. شوينده هاي قوي ممکن است درخشندگي و رنگ پولک هاي پارچه شما را خراب کند. دقت داشته باشيد به هيچ وجه پارچه پولکي را بيش از اندازه چنگ نزنيد. با استفاده از سر انگشتان خود به آرامي پارچه را ماساژ دهيد. از آنجايي که آلودگي هاي پارچه را از قبل برطرف کرديد در اين مرحله پارچه شما نياز به شستشوي بيش از اندازه ندارد.

در صورت نياز ماشين لباسشويي را در دستور کار قرار دهيد

شايد تصور کنيد مهم ترين سوال در مورد اين پارچه اين است که «پارچه پولکي متري چنده» اما جالب است بدانيد يکي از پرتکرارترين سوال ها در مورد پارچه پولکي اين است که آيا امکان شستشوي پارچه پولکي با ماشين لباسشويي امکان دارد؟ در اين قسمت قصد داريم به اين سوال شما پاسخ دهيم. شستشوي پارچه پولکي با دست بهترين ترفند براي مراقبت از پارچه پولکي است. اما اگر قصد داريد از ماشين لباسشويي براي شستشوي اين پارچه استفاده کنيد، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشيد. يکي از اين نکات اين است که ماشين لباسشويي خود را روي دور کم و آرام قرار دهيد. براي شستشوي اين پارچه به هيچ عنوان نبايد از سفيد کننده و شوينده هاي آنزيم دار استفاده کنيد. قبل از اينکه لباس خود را درون ماشين لباسشويي بگذاريد حتما آن را وارونه کرده و دکمه يا زيپ آن را بنديد.

اجازه دهيد لباس شما با دماي محيط خشک شود

5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي

به عنوان کاربردي ترين ترفند مراقبت از پارچه پولکي مي توان به نحوه صحيح خشک کردن آن اشاره کرد. يکي از نکات مهم و حياتي بعد از شستشوي پارچه پولکي، خشک کردن آن است. بهتر است اجازه دهيد پارچه شما با دماي محيط خشک شود. بعد از شستشو مي توانيد لباس خود را به يک چوب لباسي آويزان کنيد. با اين کار رد گيره بر روي پولک ها باقي نمي ماند. دقت داشته باشيد که اگر قصد داريد لباس خود را در مقابل نور خورشيد خشک کنيد، حتما لباس خود را پشت و رو کنيد. بعد از خشک شدن لباستان آن را در يک کاور نخي که امکان نفوذ هوا را دارد، نگهداري کنيد. با اينکار پولک هاي لباس شما در اثر گير کردن به ساير لباس ها خراب و جدا نمي شوند. از طرفي لباس هايي که در مجاورت پارچه پولکي قرار دارند نيز دچار آسيب ديدگي نخواهند شد.

از اتوکشي صرف نظر کنيد

پارچه پولکي معمولا نياز به اتوکشي ندارد. از آنجايي که پارچه زمينه آن معمولا چروک پذيري کمي دارد، بهتر است از اتوکشي لباس خود صرف نظر کنيد. اما در مواردي که مجبور به اتوکشي هستيد، حتما اينکار را با دماي ملايم اتو انجام دهيد. دقت داشته باشيد ابتدا لباس خود را وارونه کنيد. سپس پارچه اي را بين لباس و اتو به عنوان واسطه گرما و حرارت قرار دهيد. اتو را به صورت پرسي بر روي پارچه خود قرار داده و برداريد. به هيچ عنوان به شکل دوراني پارچه خود را اتوکشي نکنيد. اينکار ممکن است باعث شکستي و خم شدن پولک هاي روي پارچه شما شود.

بررسي سوال متداول پارچه پولکي متري چند است؟

يکي از سوالات مهم که فروشندگان پارچه چندين بار در روز با آن مواجه مي شوند اين است که پارچه پولکي متري چنده و چرا قيمت اين پارچه در فروشگاه هاي مختلف متفاوت است. براي پاسخگويي به اين سوال بايد در نظر داشته باشيد که عوامل متفاوتي بر قيمت اين پارچه تاثيرگذار هستند. به عنوان مثال تراکم پولک هايي که رو پارچه کار شده است، مي تواند بر قيمت اين پارچه تاثير بگذارد. از طرفي جنس پارچه زمينه نيز در قيمت پارچه پولکي تاثير زيادي دارد. يکي از مهم ترين عواملي که بر قيمت اين پارچه اثر مي گذارد، رنگ ثابت بودن پولک ها است. پس دقت داشته باشيد که با توجه به فراواني و تفاوت انواع پارچه پولکي بهتر است مرغوب ترين نوع آن را از يک فروشگاه معتبر تهيه کنيد.

منبع : 5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

با پارچه کرپ حریر گلدار چی بدوزیم + ایده دوخت و استایلبا-پارچه-کرپ-حریر-طرحدار-چی-بدوزیم

 

پارچه کرپ یکی از پرفروش ترین و متنوع ترین پارچه های موجود در بازار است. این پارچه در مدل های مختلف، ویژگی های متفاوتی دارد. اما یک ویژگی مشترک در میان انواع پارچه کرپ وجود دارد و آن میزان کاربردی بودن این پارچه است. پارچه کرپ حریر گلدار یکی از مدل های پرفروش این پارچه محسوب می شود. به نظر می رسد ظاهر متفاوت، ایستایی عالی و رنگبندی فوق العاده دلایلی است که این پارچه را به یک پارچه پرفروش تبدیل کرده است. پارچه کرپ حریر گلدار بافتی مانند کرپ دارد. یعنی بافت متراکم و بسیار لطیفی دارد اما از سایر مدل های پارچه کرپ، نازک تر است. این پارچه شباهت اندکی به پارچه حریر دارد اما در مقایسه با حریر، ضخامت بیشتری دارد.

یکی از دلایلی که پارچه کرپ حریر گلدار را به پارچه ای محبوب تبدیل کرده است، قابلیت استفاده از آن در طراحی لباس های مختلف است. در واقع اگر اندکی خلاق و خوش سلیقه باشید، می توانید از این پارچه مقرون بصرفه در استایل مجلسی خود نیز بهره ببرید. پارچه کرپ حریر گلدار فرم پذیری بی نظیری دارد. شما می توانید با این پارچه لباس های ماکسی، چین دار، انواع پیراهن و شومیز را طراحی نمایید. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های این پارچه بیشتر آشنا کنیم. علاوه بر این، با لباس هایی که می توانید با پارچه کرپ حریر گلدار طراحی کنید نیز آشنا خواهید شد.

 

شومیز با پارچه کرپ حریر گلدار

شومیز در کمد خانم ها یک آیتم بسیار کاربردی محسوب می شود. اولین و بیشترین کاربرد پارچه کرپ حریر گلدار در دوخت انواع شومیز است. معمولا برای طراحی شومیز زنانه از پارچه های زیبا و گلدار استفاده می شود. به این ترتیب شما می توانید با انتخاب یک پارچه شیک، یک شومیز زیبا داشته باشید. شومیز را متناسب با فرم اندام خود طراحی نمایید. به این ترتیب می توانید آن را با لباس های مختلف ست کنید. در واقع یک شومیز جذاب را می توانید با دامن یا شلوار ست کنید و از پوشیدن آن در مجالس و مهمانی های دوستانه لذت ببرید. شومیزهای چپ و راستی یا کشباف که می توانید به صورت بلند و نیم تنه طراحی نمایید انتخابی عالی برای مهمانی های شما خواهند بود.

شومیز-با-پارچه-کرپ-حریر-طرحدار

پارچه کرپ حریر گلدار ایستایی فوق العاده ای برای طراحی یقه های مختلف دارد. به این ترتیب شما می توانید با اندکی خلاقیت، شومیزهای بسیار متنوعی برای خود بدوزید. همانطور که می دانید، آستین های پف دار، کلوش و یقه های طرحدار و پاپیونی جزو ترندهای سال هستند. البته شاید نتوانید با پارچه کرپ حریر طرحدار آستین های پف دار طراحی کنید. اما برای دوخت آستین های کلوش و مدل هایی که به پارچه ریزش دار نیاز دارند، ایدئال است. یقه های ایستاده، چین دار، کرواتی و انواع پاپیون و گره های فانتزی را می توانید با این پارچه اجرا نمایید. پارچه کرپ حریر طرحدار گزینه ای عالی برای دوخت شومیزهای بلند است.

 

 

 

انواع مانتو با پارچه کرپ حریر گلدار

یکی دیگر از کاربردهای پارچه کرپ حریر گلدار، طراحی مانتوهای روزمره است. این پارچه یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید با آن استایل خود را دگرگون کنید. پارچه کرپ حریر گلدار با طرح های جذابی که دارد، انتخابی بی نظیر برای خانم هایی است که در استایل خود به رنگ ها علاقه دارند. شما می توانید با این پارچه ریزش دار و جذاب، مانتوهای پیراهنی زیبایی برای خود طراحی نمایید. فراموش نکنید، در سال های اخیر این مانتوها به یک ترند محبوب تبدیل شدند. مانتوهای پیراهنی انتخابی بی نقص برای روزهای گرم تابستان هستند. شما می توانید از این مانتو در مهمانی و سفرهای خود نیز استفاده نمایید.

انواع-مانتو-با-پارچه-کرپ-حریر-گلدار

مانتوهای جلو باز که فرمی شبیه روپوش دارند نیز چندین سال است جایگاه خود را در استایل خانم ها پیدا کردند. اگر یک پارچه مناسب برای دوخت این مدل مانتو پیدا کنید، می توانید آن را در هر استایلی استفاده نمایید. این مدل مانتو را می توانید به صورت کاملا بلند به صورت عبایی طراحی نمایید. مدل های کوتاه این مانتو نیز می تواند به عنوان مانتو کتی در استایل شما بدرخشد. فراموش نکنید، اگر قصد دارید مانتو خود را با پارچه کرپ حریر گلدار بدوزید، سایر آیتم ها را ساده انتخاب کنید. در هر استایلی، یک آیتم طرحدار کافی است.

پیراهن مهمانی

با پارچه کرپ حریر گلدار می توانید مدل های مختلفی از پیراهن های زنانه را طراحی کنید. اما در این بخش از مطلب قصد داریم به طور اختصاصی به پیراهن های مناسب مهمانی بپردازیم. با توجه به اینکه پارچه کرپ حریر گلدار طرح های شلوغی دارد، چندان برای دوخت لباس مجلسی مناسب نیست. زیرا لباس های شب و مجلسی باید ساده و درخشان باشند. پارچه کرپ حریر درخشندگی ندارد و کاملا مات است. اما طرح های متنوع این پارچه به شما این امکان را می دهد که با آن پیراهن های فوق العاده ای برای مهمانی های نیمه رسمی و دورهمی های خود داشته باشید. تنوع بالای طرح و رنگ پارچه کرپ حریر طرحدار، به آسانی استایلی خیره کننده و دوست داشتنی برای شما فراهم می کند.

پیراهن-مهمانی

نکته ای که نباید فراموش کنید، استفاده از طرح های منظم و حاشیه دار برای طراحی پیراهن های نیمه رسمی و مجلسی است. در واقع انتخاب یک طرح مناسب، به شما کمک می کند ظاهری آراسته با این پارچه گلدار و خوش ایست داشته باشید. پارچه کرپ حریر گلدار کشسانی ندارد. در نتیجه برای دوخت پیراهن های بلندی که با دکمه طراحی می شوند، کاملا مناسب است. با توجه به میزان فرم پذیری این پارچه، حتی می توانید بخش هایی از پیراهن خود را به صورت پلیسه طراحی نمایید. برای تکمیل این استایل خاص، می توانید انواع کروات و کمربند با این پارچه به پیراهن خود اضافه کنید. با تغییر در مدل یقه، مچ آستین و فرم دامن، خواهید دید تا چه حد لباس های متنوع و جذابی می توانید با این پارچه برای خود بدوزید.عمده فروشی پارچه

پارچه کرپ حریر گلدار و انواع پیراهن کوتاه

پیراهن های کوتاه همواره در میان خانم ها طرفداران خود را دارند. این پیراهن های راحت و دوست داشتنی را اگر با یک پارچه زیبا بدوزید، ظاهری بی نظیر برای شما می سازند. اگر مایلید لاغرتر به نظر برسید، می توانید مدل های ساده و ماکسی را در نظر داشته باشید. اگر استایلی فانتزی و دخترانه مد نظر دارید، به شما توصیه می کنیم از دامن های چین دار غافل نشوید. پارچه کرپ حریر گلدار با توجه به طراحی جذابی که دارد، استایلی رویایی برای شما می سازد. این پارچه کشسانی ندارد، در نتیجه توصیه می کنیم لباس های تنگ و چسبان را با آن طراحی نکنید. اما می توانید هر مدل چین یا فرم آستینی که مایلید به این پارچه بدهید.

پارچه-کرپ-حریر-طرحدار-و-انواع-پیراهن-کوتاه

برای استایل رسمی، بهتر است پارچه کرپ حریر طرح دار را با طرح های ساده و هندسی انتخاب کنید. برای مهمانی ها و مجلس، طرح های گل دار با رنگ تیره انتخاب خوبی خواهد بود. اما اگر تنها یک پیراهن کوتاه برای مهمانی و دورهمی نیاز دارید، از طرح های شلوغ و رنگ های شاد این پارچه غافل نشوید. برای پیراهن های فانتزی و راحت، می توانید از آستین های کوتاه و سه ربع نیز استفاده نمایید. استفاده از کش، بند و طراحی سر آستین های متفاوت نیز کمک می کند پیراهن کوتاه شما، ظاهری فانتزی تر داشته باشد.

نیم تنه و کراپ تاپ

نیم-تنه-و-کراپ-تاپ

به طور کلی، خانم های جوان علاقه زیادی به لباس های کوتاه و نیم تنه دارند. شاید به همین دلیل است که در چند سال اخیر، انواع کراپ تاپ و حتی شومیزهای نیم تنه مورد استقبال قرار گرفتند. برای اینکه بتوانید از این مدل لباس ها در مهمانی ها استفاده کنید، استفاده از پارچه های طرحدار، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. پارچه کرپ حریر گلدار یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت نیم تنه و کراپ تاپ است. به طور معمول این پارچه بدن نما نیست و سایه نمی اندازد. اما اگر پارچه کرپ حریر شما در رنگ های روشن اندکی سایه می اندازد، می توانید با انتخاب یک آستر مناسب این مشکل را حل کنید.

شلوار با پارچه کرپ حریر گلدار

همانطور که می دانید، لباس های طرحدار و مخصوصا شلوارهای گلدار در سال های اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفتند. در نتیجه شلوارهای طرحدار را به خانم های طرفدار مد توصیه می کنیم. اگر یک پارچه خنک و سبک با تنفس پذیری بالا نیاز دارید، پارچه کرپ حریر گلدار گزینه ای عالی برای دوخت این شلوارها محسوب می شود. این پارچه ریزش مناسبی برای دوخت شلوارها بگ یا پاچه گشاد دارند. شما می توانید با این پارچه انواع شلوار دامنی را نیز برای استایل بهار و تابستان خود بدوزید.

شلوار-با-پارچه-کرپ-حریر-طرحدار

شلوارهای طرحدار را اگر هوشمندانه ست کنید، در استایل روزانه شما نیز کاربردی خواهند بود. اما بیشترین کاربرد این شلوارهای دوست داشتنی و زیبا، در استایل مجلسی و مهمانی ها است. مزیت داشتن یک شلوار با پارچه کرپ حریر گلدار، علاوه بر سبکی و خنکی، قابلیت ست شدن آن با لباس های متعدد است. یکی از بهترین گزینه ها، استفاده از کت های رسمی ساده با این شلوارهای ترندی است. می توانید برای انتخاب لباس بالا تنه خود، از رنگ های به کار رفته در طرح پارچه شلوار الهام بگیرید.

سرهمی زنانه

سرهمی-زنانه

یکی از زیباترین و متفاوت ترین لباس هایی که می توانید به کمد خود اضافه کنید، سرهمی است. سرهمی ها آیتم هایی بسیار جذاب و کاربردی هستند. شما می توانید با انتخاب یک مدل و پارچه مناسب، از این لباس در همه استایل های خود استفاده نمایید. سرهمی ها گزینه ای مناسب برای حضور در مهمانی ها هستند. مخصوصا اگر به استایل های شاد و فانتزی علاقه دارید، توصیه می کنیم سرهمی خود را با پارچه کرپ حریر گلدار طراحی کنید. به این ترتیب لباسی زیبا خواهید داشت. سرهمی را می توانید با کت یا مانتو، در استایل روزمره نیز بپوشید.

پارچه کرپ حریر گلدار و انواع دامن

اگر با دقت داخل کمد خود را نگاه کنید، حداقل یک دامن شیک برای استایل روزمره و مجلسی دارید. اگر ندارید به این معنا است که باید برای خرید آن همین امروز اقدام کنید. یک دامن زیبا را می توانید در هر استایلی بپوشید. مخصوصا در فصول گرم، دامن انتخابی راحت و خنک است که به شما کمک می کند استایلی متفاوت داشته باشید. دامن آیتمی کاربردی است که هم در منزل، هم در مهمانی و هم در مجالس مهم تر می تواند بخشی از استایل شما باشد.

پارچه-کرپ-حریر-طرحدار-و-انواع-دامن

پارچه کرپ حریر گلدار یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت دامن زنانه است. این پارچه سبک با تنفس پذیری بالا، یک دامن ساده و شیک برای هر فضایی به شما هدیه خواهد داد. از آنجایی که پارچه کرپ حریر گلدار فرم پذیری خوبی دارد، می توانید آن را پلیسه نمایید. دامن های پلیسه در چند سال اخیر مد شدند. شما می توانید از آنها هم در استایل روزانه و هم در استایل مجلسی استفاده نمایید. با اینکه پارچه کرپ حریر گلدار کشسانی ندارد، برای دوخت دامن ماکسی نیز مناسب است. به این ترتیب می توانید به اشکال مختلف از این پارچه زیبا و چشم نواز در استایل های مختلف بهره ببرید.

ست بلوز و شلوار طرحدار

ست-بلوز-و-شلوار-طرحدار

بسیاری از خانم ها نمی دانند چطور می شود در منزل، استایلی شیک داشت. این مشکل در سفرهای دوستانه و خانوادگی نیز پا برجاست. ما به شما ست بلوز و شلوار را توصیه می کنیم. با استفاده از پارچه کرپ حریر گلدار می توانید یک استایل راحت و زیبا داشته باشید. هرچند طراحی شلوغ این پارچه برای خانم های پلاس سایز و دارای اضافه وزن چندان مناسب نیست. اما با انتخاب یک طرح ریز و مناسب، همه می توانند از این ست بلوز و شلوار طرحدار استفاده نمایند. اگر در انتخاب طرح پارچه با دقت عمل کنید، این ست می تواند یک استایل مهمانی شیک نیز برای شما بسازد. اگر لاغر و قد بلند هستید، این استایل برای شما ایدئال خواهد بود.

منبع : با پارچه کرپ حریر گلدار چی بدوزیم + ایده دوخت و استایل



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()